Skip to main content

boleh x jangan jadi keyboard/keypad warrior?

hi perempuan yang perasan comel aau lelaki yang perasan hensem

entry ni dah lama aku nak buat tapi x terbuat disebabkan asyik tertangguh je so malam ni aku nak tulis jugak. ni berkenaan orang yang suka sangat bagi nasihat walau x kena tempat dan orang x mintak pun. aku tengok dalam dunia blogging/internet ni ramai betul suka bagi ceramah percuma padahal entry atau tajuk xder kaitan maksudnya suka betul out of topik sebab nak tunjuk bagus padahal perasan bagus

senang cerita baik aku terus terang:

antara contohnya: hanis zalikha ada up entry  (http://inibelogsaya.blogspot.com/2011/10/two-girls-in-jakarta-city.html ) pasal percutian ke jakarta. cuba korang baca komen yang ditulis. banyak kan komen tentang hanis pakai short. yeeeeeeeeeeee, aku tau niat korang baik tapi perlu ke bagi ceramah agama macam tu. hanis memang x akan reply komen korang tu sebab yelah korang kan lagi bagus dari dia.

boleh x jangan bagi nasihat tentang aurat/ agama dan sebagainya. dah dia nak pakai short, biarlah dia. dia dah besar dah tau pk (dan tolonglah jangan bagi ayat kami cuma mengingatkan dan bagi hadith kat aku). aku tau pasal tu tapi bukan dalam blog orang, kalau nak nasihat anta email atau buat entry kat blog sendiri. blog hamka (keretamayat) pernah datang blog orang dan bagi nasihat, PERNAH?

antara ayat2 pengkomen yang bagi aku pedas "tutuplah aurat anda, ajal tu bila-bila masa je boleh menjemput" macam tu lah lebih kurang ayat dia. pedas wooo, pedas gila kot. so macam kononnya dia nak bagi nasihat tapi dia x sedar yang sebenarnya telah buat satu benda yang X PERLU pun. sbb kenapa entri tu berkenaan percutian, kalau hanis nak pakai bikini sekalipun biaq pi la sbb itu llife dia

aku sebenarnya meluat tengok orang yang suka bagi nasihat percuma ni sebab banyak juga blog yang aku baca yang tulisan diorang agak kasar. mula-lah ramai pengkomen yang nak bagi tarbiyah percuma. pelik betul aku.x tahannya kalau klik kat nama samada blog not exist, user not found atau paling bacul anonymouse. contoh like blog lady rara, blog dia pun aku suka baca. dia pun sampai disable komen sebab x larat every entry ada je tukang komen bagi nasihat.

sama jugak blog izdiyani, sampai disable komen sebab banyak sangat haters. sebenarnya korang-korang semua ni pengecut kat luar kan. kalau korang jumpa kat luar perempuan cantik yang seksi, budak sekolah ponteng dan hisap rokok waktu sekolah, couple tengah beromen, lelaki (suami) tengah tengking isteri dia depan orang ramai,  ada korang tegur dan peduli?

ada korang pergi bagi nasihat, ada korang pergi bagi tarbiyah atau ceramah percuma. sorang punx ada sebab sepanjang aku hidup, aku x pernah jumpa pun orang bagi nasihat pada2 orang ni paling-paling semua pakat tengok dan jeling. tapi nak menegurnya HARAAAAAAMMMMM X ADA.

so, memang ah korang ni keyboard/keypad warrior je. boleh jalan dah. x suka blog orang tu jangan baca, x suka entri jangan baca, banyak je blog/entry yang aku x suka tapi dalam hati jelah. malas nak komen melainkan ianya related.

memang ah korang boleh cakap suka hatila nak komen apa tapi kalau pegi rumah orang, hormatlah sikit kat TUAN RUMAH, faham semua


nilah sebenarnya korang kan...haha

Comments

Popular posts from this blog

macam mana nak jadikan baju anda yang kosong dan kusam MENJADI CANTIK, MENARIK DAN BERSERI-SERI

Assalamualaikum semua, WHATSAPP 0139729066 WHATSAPP 0139729066 Korang tahu kan, raya kita pada tahun ni ialah pada 6 Julai 2016. Ni dah nak masuk bulan 2, so maksudnya kalau korang masih tak pilih lagi baju raya atau masih pening nak buat baju style macam mana, aku ada sedikit idea sebagaimana di bawah: http://shidalife.blogspot.my/2015/12/baju-raya-2016.html Siapa yang kat sini  dah buat baju raya? tak kisahlah dah siap atau masih di tailor. Pilihan aku dan family setiap tahun memang plain. sebab apa, banyak kelebihan kain kosong ni. senang nak matchy satu family, senang nak jahit hiasan yang korang berkenan dan lebih nampak happening dan ceria gittewww. haritu aku ada cerita pasal hiasan kan. ni aku nak sambung lagi untuk memudahkan kerja korang. tak kisahlah korang buat jubah ke, kebaya ke, kurung moden ke atau kimono sekalipun, korang boleh tampal dokoh patch ni di baju atau tudung korang. kompem meletop baju raya korang. Percayalah. tak tau apa itu dokoh patch, tengok g

PART 3: POSTPAID CELCOM

okay, kita kembali lagi dengan topik hangat iaitu celcom. macam yang aku bagitau sebelum ni dekat entry ni . ok, macam yang kita tau kat malaysia ni ada dua jenis je iaitu postpaid n prepaid. hari ni aku nak terangkan dengan lebih lanjut pasal postpaid. biar semua orang paham dan jelas. x paham jugak, boleh tanya aku I WILL FOCUSED ON THE IMPORTANT CRITERIA: 1) billing cycle - what on earth is billing cycle. ok i will make u clear, billing cycle means when ur bill been closed every month. usually the date is 3, 7,13,23 n so on. u have to know the billling cycle coz its important to avoid ur call been barr. so, pls check ur bill. and make sure u paid ur bill before the next bill come out :) 2) barring/barred/barr - barr means u cannot make outgoing call n send sms. so, for postpaid customer they are been very particular and annoy if their phone been barr. they will easily been high tempered or sad or disppointed. please ya, ur acc will not been barr just like that. for sure, there is s

BENGKUNG MAKAN HATI U OLLS

Salam semua, Amboiihh kemain lama Kak Vidah tak update blog. Sorry sangat, cuma Kak Vidah nak share berita baik untuk kaum perempuan, para ibu, anak dara dan bukan dara. Kak Vidah nak tanyalah korang ni pernah pakai bengkung atau girdle tak? Amboi kemain straight to the point. Pernah dengar nama sajat? Ala yang popular tu sebab dia lelaki nak jadi perempuan. Mesti pernah dengar kan, kalau google nama dia, berlambak keluar. Kalau pernah dengar bagus, sebab salah satu produk dia memang bagus iaitu bengkung gold dan girdle. Kak Vidah namakan bengkung makan hati. sebab bila orang tengok, terus makan hati..kahkah adik ni review bengkung dalam blog dia latest bengkung size girdle makan hati tak tengok body Marion Counter. P REORDER DIBUKA SEKARANG BENGKUNG SIZE S DAN M AVAILABLE WHATSAP 0139729066 WHATSAP 0139729066