Skip to main content

baju raya kami dari 2006 - 2011


Assalamualaikum semua....

hamboihh...kemain korang punya persiapan raya ye, mak jeles tau bila tengok kat news feed kat fb. pegi shopping sampai berkali-kali...mak pun shopping jugak tapi online jelah...bahaya betul internet nieh so, amacam dah siap ke semua persiapan raya u olls?

alang-alang raya dah nak dekat, aku nak cerita pasal baju raya. senang cerita baju raya pertamalah kan. jom kita chekadaut...


2006
raya 2006
tema tahun ni = beaded chiffon

tahun ni semua pakai beaded chiffon. masa ni semua orang x pakai dan x kenal lagi beaded chiffon but family aku dah pakai u olls. beaded chiffon ni aku tengok ramai pakai buat tunang dan akad nikah. kitaorang pakai buat raya je since mama aku mmg advance bab-bab kain baju nieh.


btw, baju aku tu lepas pakai, aku hang kat tingkap, nak jadikan cerita punyalah pemalas aku, sebab hang lama sangat, baju tu turun color kat belakang, jadi bertompok...kahkah


2007
raya 2007
* we are not kind of fam yang celebrate birthday but since my sis birth jatuh pada hari raya pertama, why not kan*


tema tahun ni = organza

raya tahun ni x sempat nak amik complete family pic. so aku letak je mana-mana gambar yang sempat ambik pagi raya.
tahun ni juga x ada gambar full sebab semua gambar amik ngan camera kat lappy, yelah semua jakun kan lappy ada camera, so berebut amik gambar kat lappy sudahnya semua gambar separuh je T____T


baju tu aku kemain lagi sayang sebab memang cantik, kaler oren dan corak abstarak sampai ramai sedara puji tapi aku sempat pakai 2 kali saja sebab lepas tu aku basuh, turun color since masa aku jemur kena hujan dan jadi lempab. aku x bgtau mama aku sampai sekarang sebab kompem kena maraha....hahaha. so, aku hanya sempat pakai 2 kali saja...sob..sob..sob


2008
raya tahun ni ambik gambar dengan camera phone sbb jakun dan camera rosak..kehkeh
walaupun camera phone rosak sbb ada garisan hitam tapi gigih jugak ambik gambar

tema tahun ni = chiffon

masa ni chiffon dah start popular. baju mama aku tu, baju lining kain tak ye .

pagi raya kalau x ambik gambar bajet comel memang tak sah...kehkeh

baju aku dan adik aku munira, our tailor tak buat lining kat tangan, so aku kena pakai inner
baju ni sampai sekarang aku pakai lagi pegi opis dan setiap kali pakai mesti orang puji cantik walhal dah 4 tahun kot

ni namanya riang ria hari raya


ni hari raya ke 2 kat umah auntie
matured sangat adik bongsu aku kan...kehkeh. matila kalau dia baca nieh
tadi 2006, aku bgtau kitaorang pakai beaded chiffon kan, yg biru muda dah bertompok so aku replace dengan purple muda. btw, sampai sekarang pun boleh pakai lagi yee

2009
raya 2009
tema tahun ni = abstract

tapi mama aku fail sebab pakai corak bunga. material suka hati sebab aku ngan adik aku siti pakai cotton.
adik aku dua orang lagi chiffon.
aku suka betul kalau ada gambar complete family


2010
raya 2010

tema tahun ni = chiffon , corak = paisley 

kain tu kitaorang beli kat bandung. masa tu corak paisley baru nak up, so semua sepakat amik kain yang sama, corak lebih kurang cuma macam biasa kaler ikut suka hati.

masa ni shawl pelik-pelik baru nak up, tgklah aku pakai lycra shawl, adik aku munira
pakai yg ada anting-anting tu. konon up to date la tuh...hahaha



2011

raya 2011

tema tahun ni = stripy, material = thai silk


first pic haruslah gambar mama dan abah ye dop.
masa ni dah gila manik, mama aku semua baju dia nak letak manik, sanggup dia beli thai silk banyak2 color semata-mata nak letak manik (-____-). tengoklah tangan mama aku tunampak kelantan sejati di situ. kitaorang pelik tengok orang luar dok gila pandora, bagi aku, baiklah beli emas....hehehe




 mama dan anak daranya. masa ni semua x kahwin lagi kan, sebab tu gedik semacam je, yg pakai tudung pink la maksud aku...haha

ni kat luar rumah, memang panasgila kot, tu yang adik aku munira dok sapu mata tapi sanggup tahan semata-mata nak bergambar

sebenarnya semua orang pun bermanik, cuma x seglamor mama aku.
aku letak kat lengan baju je, abaikan gelang tu ye, nampak sangat bukan gelang aku...hahaha













raya 2012 dan 2013 - next update ye...hikhik

Comments

Popular posts from this blog

macam mana nak jadikan baju anda yang kosong dan kusam MENJADI CANTIK, MENARIK DAN BERSERI-SERI

Assalamualaikum semua, WHATSAPP 0139729066 WHATSAPP 0139729066 Korang tahu kan, raya kita pada tahun ni ialah pada 6 Julai 2016. Ni dah nak masuk bulan 2, so maksudnya kalau korang masih tak pilih lagi baju raya atau masih pening nak buat baju style macam mana, aku ada sedikit idea sebagaimana di bawah: http://shidalife.blogspot.my/2015/12/baju-raya-2016.html Siapa yang kat sini  dah buat baju raya? tak kisahlah dah siap atau masih di tailor. Pilihan aku dan family setiap tahun memang plain. sebab apa, banyak kelebihan kain kosong ni. senang nak matchy satu family, senang nak jahit hiasan yang korang berkenan dan lebih nampak happening dan ceria gittewww. haritu aku ada cerita pasal hiasan kan. ni aku nak sambung lagi untuk memudahkan kerja korang. tak kisahlah korang buat jubah ke, kebaya ke, kurung moden ke atau kimono sekalipun, korang boleh tampal dokoh patch ni di baju atau tudung korang. kompem meletop baju raya korang. Percayalah. tak tau apa itu dokoh patch, tengok g

PART 3: POSTPAID CELCOM

okay, kita kembali lagi dengan topik hangat iaitu celcom. macam yang aku bagitau sebelum ni dekat entry ni . ok, macam yang kita tau kat malaysia ni ada dua jenis je iaitu postpaid n prepaid. hari ni aku nak terangkan dengan lebih lanjut pasal postpaid. biar semua orang paham dan jelas. x paham jugak, boleh tanya aku I WILL FOCUSED ON THE IMPORTANT CRITERIA: 1) billing cycle - what on earth is billing cycle. ok i will make u clear, billing cycle means when ur bill been closed every month. usually the date is 3, 7,13,23 n so on. u have to know the billling cycle coz its important to avoid ur call been barr. so, pls check ur bill. and make sure u paid ur bill before the next bill come out :) 2) barring/barred/barr - barr means u cannot make outgoing call n send sms. so, for postpaid customer they are been very particular and annoy if their phone been barr. they will easily been high tempered or sad or disppointed. please ya, ur acc will not been barr just like that. for sure, there is s

BENGKUNG MAKAN HATI U OLLS

Salam semua, Amboiihh kemain lama Kak Vidah tak update blog. Sorry sangat, cuma Kak Vidah nak share berita baik untuk kaum perempuan, para ibu, anak dara dan bukan dara. Kak Vidah nak tanyalah korang ni pernah pakai bengkung atau girdle tak? Amboi kemain straight to the point. Pernah dengar nama sajat? Ala yang popular tu sebab dia lelaki nak jadi perempuan. Mesti pernah dengar kan, kalau google nama dia, berlambak keluar. Kalau pernah dengar bagus, sebab salah satu produk dia memang bagus iaitu bengkung gold dan girdle. Kak Vidah namakan bengkung makan hati. sebab bila orang tengok, terus makan hati..kahkah adik ni review bengkung dalam blog dia latest bengkung size girdle makan hati tak tengok body Marion Counter. P REORDER DIBUKA SEKARANG BENGKUNG SIZE S DAN M AVAILABLE WHATSAP 0139729066 WHATSAP 0139729066