Skip to main content

kalau oren dan coklat bergabung, tau tak apa jadi

Assalamualaikum semua,

Aku doakan pembaca blog aku dikurniakan kesihatan yang baik, diberikan rezeki yang melimpah ruah dan kebahagiaan yang berpanjangan.

harini ada sedikit perkhabaran buruk yang aku terima di tempat kerja, yang membuatkan aku sedih. sebab khabar buruk ni terjadi akibat mempercayai cerita-cerita yang tak tau dari mana sumbernya dan akibatnya pergi menyampaikan berita tersebut kepada pihak luar. natijahnya, the whole organization affected and paling terasa tentulah orang atasan dan orang yang dituduh.

apabila our CEO ceita di mana ada satu kes di Burma, 1000 orang mati dibunuh hanya disebabkan satu sms yang disebarkan berbunyik '2 orang perempuan Kristian dirogol oleh 2 pemuda Islam'. apabila diperiksa, sms tu adalah scam dan fake semata tapi kesannya 1000 orang meninggal. Nauzubillah. aku memang menangis masa CEO cerita tapi aku cuba tahan supaya tidak melampau sebab aku sedih sangat.

so kawan-kawan yang dimuliakan sekalian.
kalaulah berita yang kita terima dari whatsapp, fb, email atau apa saja, janganlah disebarkan sebelum semak sumber dan kesahihannya. kalaupun berita yang kita terima itu betul, tapi ianya hanyalah berita buruk contoh kes buang bayi, kes bunuh, samun atau apa saja yang buruk mintak jangan disebarkan jugak.

sebelum sebar, fikir dulu apa faedah yang korang dapat. sebelum sebar fikir, sebelum taip fikir dan sebelum tekan enter pun fikir. fikir banyak kali.

tapi ada satu berita yang aku kena war-warkan iaitu kek oren coklat yang meletop top top  bak tudung naelofar masih ada lagi. in fact aku akan mula untuk bukak preorder start harini. dah boleh order untuk makan boleh, untuk jual boleh. stok sampai hari selasa.

berita ni memang sahih dan betul dan tiada tambahan cerita untuk menyedapkan ayat.

apabila oren dan coklat bergabung, maka terhasillah kek oren coklat yang meletop dan kebabom

rushing, lapar tapi tak ada masa nak makan, korang kena bawak kek oren coklat ni kemana saja sebab bekas dia just nice untuk letak dalam handbag. so easy, so convenient and soo yummy


untuk keterangan lanjut, whatsapp/telegram
0139729066
0139729066







Comments

Popular posts from this blog

macam mana nak jadikan baju anda yang kosong dan kusam MENJADI CANTIK, MENARIK DAN BERSERI-SERI

Assalamualaikum semua, WHATSAPP 0139729066 WHATSAPP 0139729066 Korang tahu kan, raya kita pada tahun ni ialah pada 6 Julai 2016. Ni dah nak masuk bulan 2, so maksudnya kalau korang masih tak pilih lagi baju raya atau masih pening nak buat baju style macam mana, aku ada sedikit idea sebagaimana di bawah: http://shidalife.blogspot.my/2015/12/baju-raya-2016.html Siapa yang kat sini  dah buat baju raya? tak kisahlah dah siap atau masih di tailor. Pilihan aku dan family setiap tahun memang plain. sebab apa, banyak kelebihan kain kosong ni. senang nak matchy satu family, senang nak jahit hiasan yang korang berkenan dan lebih nampak happening dan ceria gittewww. haritu aku ada cerita pasal hiasan kan. ni aku nak sambung lagi untuk memudahkan kerja korang. tak kisahlah korang buat jubah ke, kebaya ke, kurung moden ke atau kimono sekalipun, korang boleh tampal dokoh patch ni di baju atau tudung korang. kompem meletop baju raya korang. Percayalah. tak tau apa itu dokoh patch, tengok g

PART 3: POSTPAID CELCOM

okay, kita kembali lagi dengan topik hangat iaitu celcom. macam yang aku bagitau sebelum ni dekat entry ni . ok, macam yang kita tau kat malaysia ni ada dua jenis je iaitu postpaid n prepaid. hari ni aku nak terangkan dengan lebih lanjut pasal postpaid. biar semua orang paham dan jelas. x paham jugak, boleh tanya aku I WILL FOCUSED ON THE IMPORTANT CRITERIA: 1) billing cycle - what on earth is billing cycle. ok i will make u clear, billing cycle means when ur bill been closed every month. usually the date is 3, 7,13,23 n so on. u have to know the billling cycle coz its important to avoid ur call been barr. so, pls check ur bill. and make sure u paid ur bill before the next bill come out :) 2) barring/barred/barr - barr means u cannot make outgoing call n send sms. so, for postpaid customer they are been very particular and annoy if their phone been barr. they will easily been high tempered or sad or disppointed. please ya, ur acc will not been barr just like that. for sure, there is s

BENGKUNG MAKAN HATI U OLLS

Salam semua, Amboiihh kemain lama Kak Vidah tak update blog. Sorry sangat, cuma Kak Vidah nak share berita baik untuk kaum perempuan, para ibu, anak dara dan bukan dara. Kak Vidah nak tanyalah korang ni pernah pakai bengkung atau girdle tak? Amboi kemain straight to the point. Pernah dengar nama sajat? Ala yang popular tu sebab dia lelaki nak jadi perempuan. Mesti pernah dengar kan, kalau google nama dia, berlambak keluar. Kalau pernah dengar bagus, sebab salah satu produk dia memang bagus iaitu bengkung gold dan girdle. Kak Vidah namakan bengkung makan hati. sebab bila orang tengok, terus makan hati..kahkah adik ni review bengkung dalam blog dia latest bengkung size girdle makan hati tak tengok body Marion Counter. P REORDER DIBUKA SEKARANG BENGKUNG SIZE S DAN M AVAILABLE WHATSAP 0139729066 WHATSAP 0139729066