Skip to main content

kisah kerepek ubi 2 juta tan

Assalamualaikum semua,

Aku doakan pembaca blog aku sentiasa dalam limpahan rahmatNYA.

Bulan April dah nak habis, sekejap je kan masa berlalu. lepas tu May dan June. Kalau masih tak sedar June dah puasa. awal bulan pulak tu iaitu 6 June. Dah ganti puasa belum? Aku pun belum ganti lagi sebab selalu terpk boleh ke tahan dengan panas terik dan mengandung. Nampak sangat iman lemah kan walhal bukan tak biasa puasa tapi nak start tu punyalah seksa.

harini aku nak cerita pasal makanan favorite aku time raya. aku suka biskut especially biskut kacang timbang (tak semua biskut), tart nenas gebu, segala jenis kerepek especially kerepek ubi . sebab sebenarnya harini, aku nak cerita pasal kerepek ubi.

ok, macam ni kerepek ubi yang aku jual ni sebenarnya dah pun aku jual tahun lepas. tapi masa tu baru nak try dan aku beli 50 packet je (pack setengah kilo). tapi tak sangka hanya beberapa hari dah sold out. tak sempat nak promote kat fb sebab yang beli kawan-kawan dan kawan opis. dan aku sempatlah try sepaket pedas kering memang sedap, rangup dan segar. memang tak sempat ambik untuk hidang hari raya.

disebabkan aku confident dengan kerepek ubi ni, aku plan nak jual jugak tahun ni tapi aku nak ambik awal supaya orang dah rasa kerepek ubi so senang diorang order nanti raya. nak tau tak supplier yang aku amik kerepek ubi ni menjual 2 juta tan kerepek ubi dalam masa sebulan tahun lepas. punyalah ramai call, whatsapp dan sms sampaikan dia terpaksa off phone. yee, dalam 2-3 hari nak raya pun kemain ramai yang call dia tanya pasal kerepek dan dia terpaksa off phone. 

sila jamu mata dengan kerepek

ni gambar tahun lepas

ni lah supplier aku, aku panggil kak ina

paling laris dan favorite. pedas basah

50kg kerepek. nampak macam skit kan tapi berpinau nak habiskan pack

hantu kerepek. makan kerepek macam makan nasi

bawah ni 4 jenis kerepek

pedas basah (gambar tak cantik sangat)

pedas kering

Add caption

black pepper

paling best ramai berminat nak try kerepek ubi untuk dijual jugak. sebenarnya, aku memang nak open untuk borong atau jadi ejen kerepek ubi untuk bulan ramadhan nanti. tak promote lagi tapi dah ada orang bertanya. so, kat sini aku nak sesiapa yang yang ingin tambah pendapatan sempena raya sekurangnya RM2000 untuk sebulan, boleh whatsapp aku.

kerepek ubi ni sangat senang nak jual sebab kenapa ianya makanan turun temurun, orang memang dah kenal, tak perlu nak explain bagai cuma tanya je, awak suka makan kerepek ubi? saya ada kerepek ubi yang memang terjamin marvelous, kalau makan sekali pasti nak lagi.

so, siapa nak boleh whatsapp aku sekarang ye. jual kerepek ubi tak perlu modal mahal tetapi tetap kena modal ye. yang penting kena usaha dan creative, insyaAllah sekejap je habis. berapa min modal dan kg aku akan update kemudian. satu lagi, aku juga akan guide cara menjual ye. jangan risauu

whatsapp 0139729066
whatsapp 0139729066
whatsapp 0139729066




Comments

Popular posts from this blog

macam mana nak jadikan baju anda yang kosong dan kusam MENJADI CANTIK, MENARIK DAN BERSERI-SERI

Assalamualaikum semua, WHATSAPP 0139729066 WHATSAPP 0139729066 Korang tahu kan, raya kita pada tahun ni ialah pada 6 Julai 2016. Ni dah nak masuk bulan 2, so maksudnya kalau korang masih tak pilih lagi baju raya atau masih pening nak buat baju style macam mana, aku ada sedikit idea sebagaimana di bawah: http://shidalife.blogspot.my/2015/12/baju-raya-2016.html Siapa yang kat sini  dah buat baju raya? tak kisahlah dah siap atau masih di tailor. Pilihan aku dan family setiap tahun memang plain. sebab apa, banyak kelebihan kain kosong ni. senang nak matchy satu family, senang nak jahit hiasan yang korang berkenan dan lebih nampak happening dan ceria gittewww. haritu aku ada cerita pasal hiasan kan. ni aku nak sambung lagi untuk memudahkan kerja korang. tak kisahlah korang buat jubah ke, kebaya ke, kurung moden ke atau kimono sekalipun, korang boleh tampal dokoh patch ni di baju atau tudung korang. kompem meletop baju raya korang. Percayalah. tak tau apa itu dokoh patch, tengok g

PART 3: POSTPAID CELCOM

okay, kita kembali lagi dengan topik hangat iaitu celcom. macam yang aku bagitau sebelum ni dekat entry ni . ok, macam yang kita tau kat malaysia ni ada dua jenis je iaitu postpaid n prepaid. hari ni aku nak terangkan dengan lebih lanjut pasal postpaid. biar semua orang paham dan jelas. x paham jugak, boleh tanya aku I WILL FOCUSED ON THE IMPORTANT CRITERIA: 1) billing cycle - what on earth is billing cycle. ok i will make u clear, billing cycle means when ur bill been closed every month. usually the date is 3, 7,13,23 n so on. u have to know the billling cycle coz its important to avoid ur call been barr. so, pls check ur bill. and make sure u paid ur bill before the next bill come out :) 2) barring/barred/barr - barr means u cannot make outgoing call n send sms. so, for postpaid customer they are been very particular and annoy if their phone been barr. they will easily been high tempered or sad or disppointed. please ya, ur acc will not been barr just like that. for sure, there is s

BENGKUNG MAKAN HATI U OLLS

Salam semua, Amboiihh kemain lama Kak Vidah tak update blog. Sorry sangat, cuma Kak Vidah nak share berita baik untuk kaum perempuan, para ibu, anak dara dan bukan dara. Kak Vidah nak tanyalah korang ni pernah pakai bengkung atau girdle tak? Amboi kemain straight to the point. Pernah dengar nama sajat? Ala yang popular tu sebab dia lelaki nak jadi perempuan. Mesti pernah dengar kan, kalau google nama dia, berlambak keluar. Kalau pernah dengar bagus, sebab salah satu produk dia memang bagus iaitu bengkung gold dan girdle. Kak Vidah namakan bengkung makan hati. sebab bila orang tengok, terus makan hati..kahkah adik ni review bengkung dalam blog dia latest bengkung size girdle makan hati tak tengok body Marion Counter. P REORDER DIBUKA SEKARANG BENGKUNG SIZE S DAN M AVAILABLE WHATSAP 0139729066 WHATSAP 0139729066